Wethouder Alink ervaart rolstoelwandelen in Dorp

mrt 27, 2019

Bij de presentatie van Stichting SAM op 19 februari j.l. liet Wethouder Wilma Alink weten dat zij ook wel eens een keer mee zou willen doen met het rolstoelwandelen.

En dat hoef je natuurlijk tegen de coordinatoren van het rolstoelwandelproject van

Stichting SAM maar één keer te zeggen.

Afgelopen dinsdag was het zo ver en meldde Mevr. Alink zich bij de wandelgroep in de hal van ’t Kloosterhof. Zij had voor de zekerheid haar wandelschoenen meegenomen want op nette schoenen loop je niet echt makkelijk achter een rolstoel met een gast erin.

Voor het vertrek introduceerde de voorzitter van Stichting SAM de Wethouder aan de bewoners van ‘t Kloosterhof en de vrijwilligers van SAM in hun felgroene bodywarmers.

Het eerste dat Mevr Alink te horen kreeg waren opmerkingen over de toestand van het wegdek in oa. de Zijdstraat. “Maar goed dat u dat zelf een keer meemaakt’ was de opmerking van een van de bewoners. Mevr.Alink beaamde dat maar zei ook dat dat eigenlijk niet in haar portefeuille zit maar van haar collega bij wie ze zeker verslag zal doen.

Net na half twee vertrok de stoet van 10 mensen in een rolstoel met daarachter hun duwers richting het Dorp waar sommigen even over de markt gingen en anderen een ommetje maakten in de buurt van de Kanaalstraat.

Rond half 3 verzamelde de groep zich in de grote zaal van het Zorgcentrum ‘Aelsmeer’ om daar een bakkie koffie of thee te nuttigen.  Reactie van Wethouder Alink na terugkomst was veelzeggend.“Het was een hele fijne middag en ik heb heel veel respect gekregen voor de vrijwilligers van Stichting SAM” vertelt zij. “Het duwen van een rolstoel valt niet mee; daarentegen kreeg ik er wel veel voor terug. Mooie verhalen en gezelligheid van bewoners en vrijwilligers. Ik zie uit naar 17 april as als ik ’s middags met de rolstoelfietsgroep op stap ga” aldus Mevr. Alink .

Vrijwilligers en sponsoren gezocht:

Voor zowel het rolstoelwandelen, een keer per week of per 14 dagen of per maand, kan Stichting SAM nog nieuwe vrijwilligers gebruiken. Ook voor het wekelijks of een maal per 2 weken met de rolstoel- of duofiets erop uit, kunnen mensen zich opgeven. Men loopt of fietst voor een lokale, Aalsmeerse Stichting die als oogmerk heeft iets voor een ander te betekenen en activiteiten te ontplooien voor de medemens.

Wilt u zich aanmelden als vrijwilliger bel dan even naar Marie Kluinhaar

tel. 0620.893879. Voor sponsering of meer informatie kunt u mailen of bellen naar

Jan Kwak, jankwak@stichtingsam.eu of tel.0653.928043 of bezoek de site www.stichtingsam.eu