Rolstoelfietsen

Vanaf half maart – als de winter weer het land uit is – tot  ergens in oktober als het te koud wordt voor de gasten- kunnen gasten      van de Zorgcentra en Wijksteunpunt ‘Mijns Heerlyckheid’ of op andere locaties opgehaald worden om een uurtje of langer met een  duofiets of  rolstoelfiets de frisse wind in te gaan.

Stichting SAM ontwikkelt momenteel plannen om ook mensen ‘van huis op te halen’ om mee te kunnen laten fietsenEen duofiets is een fiets waarbij de vrijwilliger en gast naast elkaar zitten en beiden moeten trappen.
Goed voor allebei.

Een rolstoelfiets in  een fiets waarbij de rolstoel op een plateautje voorop de fiets gezet wordt. Zoals een bakfiets er zo’n beetje uitziet.
Zorgcentrum ‘Aelsmeer’beschikt over een rolstoelfiets, ‘het Kloosterhof’ beschikt over zowel een rolstoelfiets als een duofiets en Rozenholm beschikt ook over een duofiets.
Stichting SAM heeft een duofiets over kunnen nemen van het Rode Kruis en kreeg er onlangs een gedoneerd zodat er in totaal dus 6 fietsen met trapondersteuning beschikbaar zijn. De vrijwilliger van Stichting SAM kunnen die in de zomerperiode gebruiken.

Momenteel zijn er 12 fietsers en nieuwe aanmeldingen zijn zeer welkom!