SAMen fietsen!

Vanaf het voorjaar tot het najaar​ kunnen gasten van de Zorgcentra en ‘Wijkpunt voor elkaar’ of thuis opgehaald worden om een uurtje of langer met een duofiets of rolstoelfiets de frisse wind in te gaan.

Een duofiets is een fiets waarbij de vrijwilliger en gast naast elkaar zitten waarbij het meetrappen voor de mensen mogelijk is.

Een rolstoelfiets in  een fiets waarbij de rolstoel op een plateautje voorop de fiets gezet wordt. Zoals een bakfiets er zo’n beetje uitziet.
Zorgcentrum ‘Aelsmeer’ beschikt over een rolstoelfiets, ‘het Kloosterhof’ beschikt over zowel een rolstoelfiets als een duofiets en Rozenholm beschikt ook over een duofiets.

De ambitie van Stichting SAM is om er in 2024 een flink aantal fietsers bij te hebben zodat er veel meer thuiswonenden in Aalsmeer Oost en Dorp maar ook andere delen van Aalsmeer en Kudelstaart mee kunnen fietsen op een duofiets. Er wordt naar gestreefd om meer duofietsen erbij te krijgen.

Momenteel zijn er +/- 30 fietsers. Nieuwe aanmeldingen zijn zeer welkom!