Stichting SAM start nieuwe activiteit: SAM CREATIEF

sep 10, 2021

Decennialang bestond bij het Rode Kruis Aalsmeer een zeer actieve handwerkgroep.

Wekelijks kwamen er tussen de 10-20 ouderen bijeen om samen te haken, te handwerken, te breien en koffie te drinken. Eind 2019 stopte het Rode Kruis ermee en ging  die activiteit over naar het Zorgcentrum ‘Aelsmeer’. Daar waren steeds minder deelnemers en dreigde de activiteit te stoppen. Tot grote vreugde en opluchting van de deelnemers zal deze mooie activiteit vanaf maandag 13 september worden ondergebracht bij Stichting SAM.

Er hebben zich 15 deelnemers gemeld die 3 x per maand in het Parochie Centrum aan de Gerberastraat bij elkaar komen. Maandagsmiddags van 14.00-16.00 u zullen er creatieve activiteiten plaatsvinden zoals haken, breien en andere bezigheden. Vrijwilligers van Stichting SAM begeleiden de deelnemers die door andere vrijwilligers van huis kunnen worden opgehaald.

Voor handwerk- en knutselmateriaal wordt gezorgd en koffie en thee zijn ook gratis.
Alles wat door de deelnemers gemaakt wordt zal te koop worden aangeboden bij oa. supermarkten of een braderie of wordt aan een ander goed doel geschonken.

Nieuwe deelnemers, vrijwilligers voor de begeleiding maar ook chauffeurs om de mensen van huis op te halen zijn van harte welkom. U kunt zich aanmelden via info@stichtingsam.eu of per telefoon Ineke Hoogeveen 0297-328613