Rolstoelwandelen en – fietsen weer van start!

jun 22, 2020

Eindelijk, eindelijk mogen de bewoners van de Zorgcentra in Aalsmeer er weer op uit om een frisse neus te halen of de wind door de haren te voelen.
Na maanden binnen te hebben moeten zitten kan er vanaf 1 juli as weer gewandeld en gefietst worden met mensen uit het Zorgcentrum ‘Aelsmeer’ en ‘het Kloosterhof’.‘Rozenholm’ heeft nog geen besluit genomen maar dat volgt spoedig.

Rolstoelwandelen:

Rolstoelwandelen  zal anders gaan dan zoals we gewend zijn omdat er niet meer in groepjes op de dinsdagmiddag gelopen wordt maar eigenlijk de hele week door. De vrijwilligers kunnen aangeven op welke dag en tijd zij kunnen lopen en die lijst gaat naar de Zorgcentra. De Zorgcentra zullen er dan voor zorgen dat op die dag en tijd iemand in de hal klaar zit om er lekker op uit te kunnen.

Rolstoelfietsen

Rond Pinksteren heeft Stichting SAM contact opgenomen met de Gemeente om de mogelijkheid te onderzoeken of rolstoel/duofietsen weer mogelijk zou kunnen zijn omdat er langszaamaan steeds meer versoepeld werd. De Gemeente adviseerde toen  om een ‘concept protocol van maatregelen’ op te stellen waarin Stichting SAM moest aangeven hoe de vrijwilligers om zouden moeten gaan bij het fietsen met een duofiets. Het Procotol is door de Gemeente akkoord bevonden zodat we weer van start konden. De twee duofietsen waarover Stichting SAM beschikt moeten nog wel voorzien worden van speciale plastic schermen tussen de vrijwilliger en de mee-fietser en de verwachting is dat deze vóór 1 juli geleverd worden zodat  we eindelijk de weg weer op kunnen.

Protocollen van maatregelen ivm COIVD 19

Voor beide activiteiten is er een ‘Protocol van maatregelen’  ivm COVID 19 gemaakt zodat zowel de Zorgcentra als de vrijwilligers weten wat ze van elkaar kunnen verwachten