Onvergetelijke boottocht Zorgcentra en Stichting SAM

jun 18, 2019

‘Het was weer een fantastische, onvergetelijke dag. Dank jullie allemaal’ dat is wat de vrijwilligers van Stichting SAM en de chauffeurs die het vervoer voor hun rekening namen, hoorden van de bijna 100 ouderen en mensen met een beperking die op donderdag 23 mei  genoten van een fantastische boottocht. De boottocht, die deze keer via de Ringvaart, de Oude Wetering, over de Braasem via Woubrugge en naar Alphen a.d Rijn ging was op zich al geweldig maar het toetje, een rondvaart over de Grote en Kleine Poel was de ‘kers op de taart’ voor de meeste deelnemers. Dat vonden zij allemaal geweldig want voor menig Aalsmeerder aan boord lagen daar heel veel herinneringen.

De organisatie van de boottocht was een samenwerking tussen Zorgcentrum ‘Aelsmeer’, ’t Kloosterhof’ en Stichting SAM. Voor het vervoer waren een 2 tal busjes beschikbaar en hadden zich 24 chauffeurs aangemeld. Ook hielpen 15 vrijwilligers mee om de mensen aan boord te krijgen en om het uitstappen op de kade in goede banen te leiden. Fantastisch dat zoveel mensen zich in wilden zetten om de ouderen een prachtige dag te bezorgen