Onvergetelijke boottocht Stichting SAM

mei 23, 2022

‘Eindelijk weer wat leuks na 2 jaar Corona. Het was weer een fantastische, onvergetelijke dag. Een dag met een gouden randje. Dank jullie allemaal’ dat is wat de vrijwilligers van Stichting SAM en de chauffeurs die het vervoer voor hun rekening namen, hoorden van de bijna 110 ouderen en mensen met een beperking die vorige week woensdag genoten van een fantastische boottocht. De boottocht, die via de Ringvaart naar de Buitenkaag en via de Oude Rijn langs Avifauna naar de Braassemmeer en Oude Wetering voerde, kende wel 16 bruggen die voor de boot open moesten. Mede daardoor  en het feit dat de boot ’s morgens niet op tijd kon vertrekken was er geen tijd over om ook nog een ‘rondje Poel’ te doen.

De deelnemers van de boottocht werden tussen 09.00 uur en 09.30 uur  door ongeveer 20 vrijwilligers van huis en de Zorgcentra opgehaald en naar het parkeerterrein van de Vries Scheepsbouw gebracht. Daar lag de superluxe boot, de  ‘ms River Dream’ al keurig aangemeerd. Helaas was er wat vertraging bij het ophalen van de gasten met de busjes en daarom stak de boot pas om 10.30 uur van wal. Uiteraard werd er meteen koffie met een speciaal ‘Stichting SAM’ gebakje geserveerd.

In de salon van dit prachtige schip, met veel glas rondom waardoor men prima naar buiten kon kijken, ging het er heel gezellig aan toe. De mensen genoten zichtbaar en dat gold ook voor de lunch die rond half een op tafel werd gezet.

Op de terugweg werd er nog een keer een wijntje, advocaatje of sapje geserveerd en de tocht werd afgesloten met een kopje koffie of thee die net op was toen de boot om 16.15 uur weer afmeerde bij De Vries. Voordat de gasten van boord gingen bedankte de coördinator  van deze dag, Ineke Hoogeveen, alle vrijwilligers, chauffeurs en de crew aan boord en door hun luide applaus gaven de gasten er blijk van dat zij het er volledig mee eens waren. Op de kade stonden de chauffeurs met hun auto’s en busjes klaar om de mensen weer veilig naar huis te brengen. De bedankjes van de gasten waren hartverwarmend en de organisatoren kunnen terugkijken op een zeer geslaagde dag die zeker voor herhaling vatbaar is.