KONINKLIJKE ONDERSCHEIDING VOOR 2 VAN ONZE COÖRDINATOREN

apr 28, 2022

Op 26 april werden er landelijk zo’n 3000 Koninklijke onderscheidingen uitgedeeld aan mensen die zich jarenlang als vrijwilliger ingezet hebben en nog inzetten voor allerlei organisaties. Twee daarvan zijn onze dames Ineke Hoogeveen en Marie Kluinhaar.

Ineke Hoogeveen is begin 2000 naar Aalsmeer verhuisd en werd meteen vrijwilliger bij het Rode Kruis Aalsmeer. Ze heeft eenaantal jaren een bestuursfunctie gehad en daarna is ze coördinator geworden van oa. de handwerkgroep, chauffeurspool en telefooncirkel. Dat heeft ze voortgezet bij onze Stichting SAM en doet dat tot op vandaag nog steeds.
Naast haar vrijwilligerswerk voor ons is zij ook Ouderenbezoeker via Participe, is ze betrokken bij een ‘boodschappenbus’ in Amstelveen en in de jaren voodat zij naar Aalsmeer kwam heeft ze een toneelvereniging in ’s Gravenzande opgericht en werd regisseur, speler en nog veel meer. Dus alles bij elkaar is dat lintje zeer verdiend.

Marie Kluinhaar liep al vanaf het begin van het rolstoelwandel project, zo’n 16-17 jaar geleden’ mee als rolstoelduwer en na een paar jaar als assistent van de coördinator Albert Bouwman. Nadat Albert overleed heeft Marie het voortgzet en daar onwijs veel werk en tijd in gestoken. Het liep allemaal voortreffelijk en iedereen had er plezier in. Eind afgelopen jaar heeft ze het overgedragen aan Marry Koningen die het nu met veel plezier coordineert.
Naast het coordineren van het rolstoelwandelen is Marie Kluinhaar de laatste 7-8 jaar elke woensdagmiddag vrijwilliger in Kloosterhof en doet daar de bar en heel veel andere dingen.

Wil je de dames iets laten weten?
Ineke: gein@planet.nl en Marie: mkluinhaar@icloud.com