Gezocht ’ coördinatoren ‘SAMen fietsen!”en rolstoelwandelen

dec 10, 2021

Niet alleen in deze ‘barre, complexe’ tijden willen mensen best wel iets doen voor de medemens.
De 65 vrijwilligers van Stichting SAM Aalsmeer doen dat al heel lang en met heel veel plezier en voldoening. De activiteiten zoals rolstoelwandelen en duo-/en rolstoelfietsen vinden plaats in de maanden maart t/m oktober. Daarvoor en daarna is het vaak te koud om te wandelen en fietsen.

Stichting SAM Aalsmeer ZOEKT:

• Coördinator/planner voor ‘SAMen fietsen!’
  • Coördinator rolstoelwandelen

‘SAMen fietsen!’
Zo’n 23 fiets- vrijwilligers en hun gasten maken samen heerlijke fietstochten op een duofiets met elektrische trapondersteuning. De gasten, uit de Zorgcentra maar ook thuiswonenden, kunnen niet meer zelfstandig fietsen; met een fietsvrijwilliger kunnen zij dat wel! Samen hebben de fietsers en gasten gezellig contact, genieten van hun eigen omgeving en zijn gezond in beweging!. SAMenfietsen! maakt mensen blij!

Maandelijks geven de vrijwilligers aan wanneer zij beschikbaar zijn. Sommigen fietsen 2 x per week, anderen 1 x per week of 1 x per 2 weken etc. Om dit te coördineren zoekt Stichting SAM een coördinator/planner.
Ook nieuwe fietsers/vrijwilligers zijn van harte welkom! Uiteraard krijgen zij uitgebreide instructies van een van onze ervaren vrijwilligers. Hoe meer vrijwilligers hoe meer mensen we een enorm plezier kunnen doen!

SAM rolstoelwandelen
Zo’n 15 vrijwilligers wandelen iedere dinsdagmiddag  met kwetsbare ouderen in een rolstoel, bewoners van het Zorgcentrum ‘Aelsmeer’,  ’t Kloosterhof’ en ‘Rozenholm’, door het dorp. De wekelijkse ritjes door het dorp of over de markt worden zeer gewaardeerd en hiermee worden de ouderen uit hun isolement gehaald. Sommige vrijwilligers lopen 1 x per week, anderen 2 x of 1 x per maand. Dat kan men zelf aangeven. Ook voor deze activiteit zoekt Stichting SAM een coördinator die dit kan plannen en overleggen met de Zorgcentra. Nieuwe wandelaars/vrijwilligers zijn van harte welkom! Ook hier geldt: hoe meer vrijwilligers hoe meer mensen we blij kunnen maken!

Wilt u die coördinator of vrijwilliger zijn neem dan contact op met Jan Kwak, tel 0653.928043of per mail naar info@stichtingsam.eu. Voor meer informatie: www.stichtingsam.eu