Duofietsen en rolstoelwandelen eindelijk weer van start!

jul 21, 2020

Kudelstaarter schenkt duofiets aan Stichting SAM
Duofietsen en rolstoelwandelen eindelijk weer van start!

Eindelijk, eindelijk mogen/kunnen we weer rolstoelwandelen en rolstoelfietsen met mensen uit de Zorgcentra of thuiswonende ouderen.

Rolstoelwandelen
Vanaf 1 juli jl mochten de bewoners van de Zorgcentra weer de deur uit en meteen zijn we toen begonnen met het rolstoelwandelen.
Heel blij en gelukkig waren de mensen toen zij voor het eerst weer naar buiten konden en een ommetje konden maken door het dorp. Weliswaar in een rolstoel gezeten en geduwd door een vrijwilliger van Stichting SAM.
Op de foto de gelukkige bewoners die uitgezwaaid werden door het personeel van het Kloosterhof.

Rolstoelfietsen
Al eind vorig jaar werd Stichting SAM blij verrast door een inwoner van Kudelstaart die aanbood om een duofiets aan te schaffen en die aan St Sam te doneren. Een geweldig cadeau waarmee heel veel mensen blij gemaakt zouden kunnen worden.
Die nieuwe fiets zou begin maart geleverd worden maar door Corona bleef de
fiets bij de dealer staan tot droefenis van de fietsers en schenker.
Maar op 16 juli jl is de spiksplinternieuwe fiets, in aanwezigheid van bestuur en vrijwilligers van St SAM, bewoners uit Kudelstaart en medewerkers van het Wijksteunpunt, afgeleverd en overhandigd aan Stichting SAM.  Twee fietsvrijwilligers stonden al paraat om meteen met een gast de weg weer op te kunnen. Na al het thuiszitten van de afgelopen maanden was dat een fantastisch moment.
Beide fietsen, de ‘oude’, die destijds door het Rode Kruis Aalsmeer aan Stichting SAM werd overgedragen, maar ook de nieuwe duofiets zijn voorzien van een scherm tussen de fietser en de gast. Bijgaande fotos laten de ingebruikname van de nieuwe, gesponserde fiets zien.

Vrijwilligers gezocht:
Om het voor nog meer mensen mogelijk te maken om een uurtje mee te trappen op een duofiets  kan Stichting SAM veel vrijwilligers gebruiken. Men kan zelf aangeven op welke dag, datum en tijd men beschikbaar is. Datzelfde geldt ook voor de rolstoelwandelaars en daar is ook gebrek aan nieuwe lopers. Men loopt of fietst voor een lokale, Aalsmeerse, Stichting die als oogmerk heeft iets voor een ander te betekenen en activiteiten te ontplooien voor de medemens.

Voor meer informatie of sponsering kunt u mailen naar info@stichtingsam.eu of bellen naar Jan Kwak tel 0653.928043.