Wintergala Stichting SAM daverend succes

nov 28, 2023

Afgelopen zondagmiddag 26 november was het eindelijk zo ver: het Wintergala van Stichting SAM. Ongeveer 300 gasten van Ons Tweede Thuis, maar ook van andere instellingen en thuiswonenden, werden verwelkomd in de Arendshoeve.

De aanloop voor dit winterspektakel is al ruim twee jaar geleden gestart. Het idee van het Wintergala is destijds ontstaan bij de jongerengroep van Stichting SAM. Het was een grote wens om een feest te organiseren waarbij niet alleen de mensen met een beperking, maar ook hun begeleiders, familieleden, vrienden of kennissen konden genieten. Om deze reden was het feest dan ook gratis voor de naasten die uitgenodigd werden door de gasten. In samenwerking met de ActiviteitenCommissie van Stichting SAM heeft de jongerengroep het afgelopen jaar hard gewerkt om dit grote feest neer te kunnen zetten. Aan alles werd gedacht: van artiesten tot aan de catering, van de locatie tot aan de activiteiten en nog zo veel meer. Dit alles had nooit gekund zonder donaties van de Lionsclub Aalsmeer Ophelia en van de EHBO vereniging Aalsmeer.

Wie afgelopen zondag in de Arendshoeve was, kon werkelijk zijn ogen niet geloven. Vanaf moment één was de locatie prachtig aangekleed met planten en bloemen. De gasten werden vriendelijk ontvangen door twee clowns en een lakei. Daarna konden de gasten hun weg vervolgen over de rode loper. Gehuld in prachtige gala-outfits, met glitters in het haar en een brede lach op hun gezicht werden zij op de rode loper gefotografeerd door fotograaf Jaap Maars. Aan het einde van de rode loper werden de gasten met een welkomstdrankje onthaald in de feestzaal.

In de feestzaal werd de open plek voor het podium al gauw gevuld. De voetjes gingen van de vloer op muziek van WickerWoods, Dazzle en The Griffins. Ook de bekende zangeres Bonnie St Claire kwam speciaal voor de gasten naar het Wintergala. Haar nummers ‘Bonnie kom je buiten spelen’ en ‘Dokter Bernhard’ werden door het publiek luidkeels meegezongen. De middag werd afgesloten met het optreden van de altijd populaire DJ Dennis Wijnhout. Hij kreeg de gasten én de organisatie in een polonaise aan het dansen.

Gedurende het Wintergala waren er ook diverse activiteiten waar de gasten aan deel konden nemen. Zo werden zij in de beautysalon prachtig opgemaakt en konden de nagels gelakt worden. Er was een kapster om de kapsels nóg chiquer te maken. Bij de tattoo-salon gingen de gasten weg met een prachtige glitter tattoo. Tot slot is er een gezamenlijk doek geschilderd als aandenken aan de gezellige middag en om bij volgende activiteiten van Stichting SAM op te kunnen hangen.

De gasten konden het geweldige Wintergala niet verlaten zonder foto gemaakt te hebben in de Photobooth. Met een plantje in de ene hand en een roos van Afriflora in de andere hand gingen de blije koppies weer naar huis. Wat was het een prachtige middag om nooit te vergeten!