SPEEDDATEN EN HANDEN VOL ROZEN

feb 24, 2023

Zaterdag 18 februari hebben de vrijwilligers van Jongeren Stichting SAM de ouderen van Zorgcentrum Aelsmeer en het Kloosterhof verwend rondom het thema Valentijnsdag.

Deze dag hebben de jongeren speeddaten georganiseerd. De ouderen en jongeren hebben een gesprek gehouden over diverse onderwerpen om daarna elke 10 minuten te wisselen en met een andere vrijwilliger te kletsen. Het ging van de brillenmaker met zijn eigen kraampje die elke zaterdag brillen repareert in het Zorgcentrum tot een liefdesverhaal dat begon in een volle bus. Daarnaast werden de deelnemers ook nog verwend met koffie, cake en gezelligheid.

Velen hebben deze dag genoten en hoorde we gesprekken zoals, ‘Iedereen stond ook direct aan’, ‘Wat een mooi begin van het weekeinde’, ‘Ik vind het zo goed dat jongeren dit doen, dat ze nog naar ons omkijken, dat vind ik heel belangrijk’ en ‘wat een interessante gesprekken komen er hieruit.’

Natuurlijk werd er aan het einde van de activiteit afscheid genomen onder het genot van een liefdesdrankje. De deelnemers kregen een prachtige rode roos om vervolgens nog na te genieten de rest van de dag.

Er was geen moment stilte, iedereen was lekker in gesprek. Er was alleen teleurstelling wanneer het afgelopen was, maar vele deelnemers bleven nog wel even zitten om verder te praten.

Vervolgens hebben de vrijwilligers de versiering ingepakt en werden ze ook even verwend door Zorgcentrum Aelsmeer met soep en broodje kroket voor lunch. Daarna zijn ze verdergegaan naar het Kloosterhof om daar verder te gaan met de activiteit.

Hartelijk bedankt aan Aelsmeer Zorgcentrum en Kloosterhof voor deze mogelijkheid en lunch. Daarnaast nog een grote dank aan Afriflora voor het sponsoren van de meer dan honderd rode rozen.