Instructies voor nieuwe fietsers van SAMen fietsen!

mrt 8, 2022

Afgelopen donderdag 3 maart zag het groen van de mensen op het plein voor Wijkpunt Voor elkaar in Kudelstaart. In de afgelopen weken hadden er zich 8 nieuwe vrijwilligers bij Stichting SAM aangemeld om in het komende seizoen, dat volgende week begint, te gaan fietsen met ouderen uit de Zorgcentra als ook met thuiswonende ouderen.

Uiteraard werden de nieuwe fietsers volledig geïnstrueerd over de werking van de duofietsen en moesten ze, samen met de instructeurs, een proefritje maken. Gelukkig ging dat bij iedereen voorbeeldig en zijn ze klaar om vanaf volgende week te gaan fietsen. Het nieuwe fietsseizoen begint op 15 maart. ’s Middags om 14.30 uur zal burgemeester Oude Kotte op het Raadhuisplein het startsein geven. En nu maar hopen op mooi weer de komende weken en maanden zodat er heel veel gefietst kan worden.

Hopelijk krijgen meer mensen de kriebels om mee te doen. Meefietsen met een oudere dame of heer naast u. ‘SAMen fietsen!’ kan nog veel meer fietsers gebruiken. Hoe meer hoe beter want zowel de mensen in de zorgcentra als thuiswonenden snakken er naar om lekker naar buiten te kunnen, de wind te voelen en dan ook nog te bewegen.

Voor meer informatie: www.stichtingsam.eu of mail naar info@stichtingsam.eu