De jaarlijkse boottocht van stichting SAM!

okt 16, 2023

Niet zoals gebruikelijk in het voorjaar maar op donderdag 28 september was het dan zover. De jaarlijkse boottocht van Stichting SAM! In totaal scheepten honderd ouderen uit Aalsmeer en Kudelstaart in, begeleid door maar liefst dertien vrijwilligers van onze stichting. Bestemming: Amsterdam.

Door diverse chauffeurs werden de mensen vanaf 9.00 uur thuis opgehaald en ook vanuit de zorgcentra Aelsmeer en Kloosterhof waren busjes beschikbaar om rolstoelers naar de boot te brengen. Onder prima weersomstandigheden vertrok de boot rond 10.00 uur vanaf het Amsterdamse Bos. De gasten ontbrak het aan niets: kopje koffie, plakje cake en daarna volgden de borrel, de bitterbal en de lunch in de vorm van een uitgebreid driegangendiner. De vrijwilligers hadden het er maar druk mee. Eenmaal in Amsterdam waren er voor de gasten vele herkenningspunten. Vooral bij degenen die in Amsterdam hadden gewoond kwam menig herinnering boven. Er werd volop gezwaaid tussen de mensen op de wal en de gasten op de boot. Bij Zaandam keerde de boot de boeg weer richting thuishaven waar het rond 16.30 uur arriveerde en de gasten weer keurig thuis werden afgezet.

Het was een schitterende dag, mogelijk gemaakt dankzij de inzet van velen, inclusief SYBeauty uit de Hadleystraat, die deze dag toegankelijk heeft gemaakt met een gulle sponsorgift. Het bestuur van Stichting SAM bedankt iedereen hartelijk voor het creëren van deze onvergetelijke dag. Tot volgend jaar!